Als SAGANET assisteerden we de Hogeschool Utrecht om het grootste jaarlijkse Serious Game evenement in Nederland vorm te geven. Met meer dan 300 inschrijvingen was er zelfs geen plaats meer voor iedereen, en de dag was dan ook vol met mooie workshops, een heuse spreker van “Wie is de Mol…”, een spel vol Gamedidactiek Joker munten, leerzame lezingen, en vooral veel enthousiaste docenten en onderzoekers op weg naar innovatie door spelen.

Martijn Koops, initiator van Gamedidactiek:

“Toen ik in 2010 begon met de organisatie van de allereerste Conferentie Gamedidactiek en er 35 bezoekers kwamen, wist ik niet dat het zo groot zou worden. Inmiddels 2 boeken (het handboek Gamedidactiek en Gamedidactiek2 – de Gamificator) en 12 jaar verder, zijn we het grootste vakgerichte evenement van Hogeschool Utrecht en weet het onderwijsveld ons goed te vinden. Zonder reclame te maken zaten we, na de bekendmaking van de nieuwe datum in 2022, in no-time helemaal vol. Met docenten en trainers uit het PO, VO, MBO, HBO, universiteit en het bedrijfsleven.

Veel dank aan iedereen die deze 6e Conferentie Gamedidactiek weer tot een succes heeft gemaakt: Rob Hoevenaars Stijn Folkerts Marjolein Ansen en Jaap de Goede en Jennifer van Exel uit het bestuur van SAGANET, de directie van Instituut Archimedes van de Hogeschool Utrecht Theo Douma Edith Peeters en natuurijk alle workshophouders, sprekers, standhouders en alle bezoekers!

Op de foto: dagvoorzitters Jaap de Goede en Jennifer van Exel
Martijn Koops presenteert hier de Gamificator en Janneke ter Beek vertelt over haar ervaringen ermee.

Op naar de 7e conferentie gamedidactiek in 2023! (en de @Jaarbeurs maar boeken? ;-))”

Wij willen wel 😉 Ben jij er volgende keer ook?