Homo Ludens Magazine & HLM NEXT
Homo Ludens, genoemd naar het beroemde boek van Huizinga (1938) is een Magazine over Serious Gaming in het Nederlands taalgebied. Het werd opgericht in 2012, en er verschenen in totaal negen afleveringen onder redactie van Ruben Meintema en Bartwin van der Pols.
SAGANET kreeg van hen toestemming om het oorspronkelijke magazine te hosten, en zo de vele nog steeds relevante, interessante en diepgravende artikelen toegankelijk te houden. We wensen je veel leesplezier!
Vanaf 2022 heeft SAGANET de handschoen opgepakt, en verschijnen hier nieuwe artikelen en interviews in de geest van het oorspronkelijke magazine, herkenbaar aan het label Homo Ludens Magazine NEXT.
“Homo Ludens gaat over het delen en verspreiden van kennis: zowel gedegen wetenschappelijke kennis, innovatieve ideeën, inhoudelijke discussies, als praktische know-how.”
Games als dominante speler in het marketingspel om de consument
door: Tomas Sala Hoe de kracht van spel ingezet kan worden voor het bouwen van een gelijkwaardige relatie Games als medium voor adverteren, sociale interactie en branding bestaat al meer dan tien jaar, maar tot dusverre is de impact van de diverse games niet heel...
Homo Ludens Magazine 1 : Editorial
door: Bartwin van der Pols en Ruben Meintema Kennis en innovatie zijn van levensbelang voor iedere sector. Innoveringen en onderzoek naar spelvormen en de plaats van spel in de maatschappij, cultuur en onderwijs kennen in het Nederlandse taalgebied een lange...