Op 17 januari 2023 organiseerden de HAN en SAGANET een etalage-bijeenkomst over gamification en serious games in het onderwijs met aandacht voor wat er zoal speelt aan de 14 academies van de HAN University of Applied Sciences. Er werd een kickstart gegeven aan een HAN-breed TEAMs netwerk voor serious gaming: Learning Community Gamification. SAGANET zorgde voor een borrel en een intro over “wat zijn dan serious games?”
Een keynote over in-game meten van effect viel helaas uit wegens ziekte, maar de ronde workshops smaakte naar meer. Mooi was om te zien hoe gelijkgestemden die voorheen niet eens van elkaars bestaan wisten nu ideeen uitwisselden en plannen maakten.
Volgend jaar weer, Frank Bovenkerk, Ingeborg van den Heuvel en Kirsten de Ries?
Workshops:
1. Citizen science games (Frank Bovenkerk) (in English)
2 Skilled trees & programatic testing (Ingeborg van den Heuvel) (in English)
3. Ethiek van de (game)didaktiek; over balans en inhoud (Koen) (in Dutch)
4. Gamification arena (game canvas) (Stephan Plat) (in Dutch)
5. Game storm (building mind maps) (Daniël Harmsen) (in English)
6. Serious Game (Tanja van Grinsven) (in Dutch)