Op de vierde editie van de spelen en onderwijsconferentie in Utrecht werd het tweede boek van Martijn Koops met de toepasselijke titel Gamedidactiek 2 uitgereikt. Daarna nam Martijn zelf het woord en liet de zaal een viertal digitale spelen doen waarmee hij eenvoudige digitale oplossingen verbond met de verschillende niveaus van de Taxonomie van Bloom.

Na de smoothies en croissants ging het programma, onder leiding van dagvoorzitter en SAGANET lid Carel Ketelaars verder met de keynote van nog een SAGANETTER Harald Warmelink over de lessons learn bij de ontwikkeling en het spelen van de Maritime Spatial Planning (MSP) Challange. Deze simulatie maakt gebruikt van data uit de praktijk en laat de gevolgen van de keuzes van belangenbehartigers en beslissers op dit gebied zien.

De lunchmarkt was dit jaar bijzonder uitgebreid. Naast o.a. analoge, maar ook VR en AR-toepassingen demonstreerden studenten van de leren en gaming opleiding van de HU hun spelen.

Onder het motto ‘Enter the Playground’ stortte de deelnemers van de conferentie zich niet alleen op de QonnectoR game (een conferentiespel om elkaar te ontmoeten en dan samen een enorme QR-code in te vullen) maar ook op de twee rondes workshops.

Na de laatste workshopronde werden in de wrap up de resultaten van de Game Jam gepresenteerd. Deze Game Jam was eerder die dag gestart onder leiding van SAGANET-ter Marieke de Wijse en ondersteund door Herman van der Bij. Er werden daar op verzoek van een uitgever opzetten voor een digitaal platform bedacht waar allerlei kleine digitale games een plek konden krijgen, onafhankelijk van het inhoudelijke vak.

Helaas bleek de QonnectoR game toch wat pittiger te zijn dan van tevoren was ingeschat, waardoor er geen prijswinnaars waren. Wel werden enkele bijzondere fanatiekelingen alsnog beloond.

De dag werd afgesloten met een alcoholvrije borrel in het kader van Dry January, waarop de laatste netwerkcontacten werden gelegd of aangehaald.

Er waren 184 bezoekers waarvan 15 SAGANET leden.

De aftermovie van Gamedidactiek 2020